... του 1924...
... Ο Μαγιακοφσκυ, φιλος του Κουλεχωφ *, ειχε παραχωρησει τις στηλες του πρωτοπορειακου περιοδικου του "Λιεφ", σ' ενα νεαρο θεατρικο σκηνοθετη, τον Αιζενσταιν, που διακηρυξε σ' αυτες τις αρετες μιας καινουργιας μεθοδου: του "μονταζ των αττραξιον". [...]. Τη λεξη "αττραξιον", την επαιρνε στη φιλοσοφικη σχεδον εννοια μιας βιαιης αισθησης που επιβαλοταν στον θεατη. Το μονταζ συναθροιζε "αττραξιον" παρμενες αυθαιρετα μεσα στο χρονο και το χωρο. [...]. Λιγο αργοτερα γυρισε την πρωτη ταινια του: την "Απεργια", οπου εφαρμοσε τη θεωρια του- που κατα ενα μερος απορρεε απ' τη "Μισαλλοδοξια" **- παρεμβαλλοντας στο αιματοκυλισμα των εργατων απ' την αστυνομια του Τσαρου, εικονες σφαγης ζωων, γυρισμενες προσφατα στα σφαγεια. [...]
( του GEORGES SADOUL, " η ιστορια της τεχνης του κινηματογραφου". Δειτε σε προηγουμενη αναρτηση, επισης)
* αλλος μεγαλος πρωτοπορος Ρωσσος σκηνοθετης. ** φιλμ του επισης κορυφαιου πρωτοπορου Αμερικανου σκηνοθετη, του DAVID WARK GRIFFITΗ
( Ρωμη, 1962-63 )