Σε μια κοινωνια χωρις ισοτητα, η αρμονια, αληθεια και ομορφια μπορει να επικρατησει;
( John Milton )

Πεινουσαμε στης γης την πλατη.
Σα φαγαμε καλα
πεσαμε εδω στα χαμηλα
ανιδεοι και χορτατοι.
( Γ. Σεφερης )


Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΤΟΥ ΛΑ'Ι'ΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ *


Πριν ξεκινησω την συνηθισμενη μου βραδυνη βολτα... ανα τας οδους και τας ρυμας, ειχα προγραμματισει, γυριζοντας, να αναρτησω ενα μικρο αποσπασμα απο εναν μονολογο που διαβασα σ' ενα θεατρικου εργο του Μαριου Ποντικα και το οποιο με προβληματισε!

Βεβαια, παντα, μεσα στο προγραμμα αυτων των εξοδων μου, υπαρχει και καποια σταση για βραδυνο φαγητο. Αποψε διαλεξα ενα μικρο εστιατοριο με αποκλειστικα καλη ελληνικη κουζινα. Καθησα σ' ενα τραπεζακι στο πεζοδρομιο και παραγγειλα.
Στο διπλανο τραπεζακι καθονταν δυο κυριοι κουβεντιαζοντας - τι αλλο; - περι της περιρρεουσας καταθλιπτικης πολιτικης, οικονομικης και κοινωνικης καταστασης!
Σε καποια στιγμη μπηκα κι' εγω - απροσκλητος - στη συζητηση! Και κρατησε τοσο πολυ, ωστε... καταντησα να κανω την αναρτηση μου τις πρωτες πρωινες ωρες της σημερον!
Στη διαρκεια της συζητησης, εμαθα οτι ο ενας εκ των δυο ηταν πρωην καθηγητης Μ.Ε. των μαθηματικων. Και οτι τωρα, πλεον, για να περναει την ωρα του ησχολειτο με την αστρολογια καθως παντα του αρεσε η σκεψη της Ανατολης!
Σε μια αποστροφη του λογου, τον ρωτησα... τι λενε τ' αστρα για την Ελλαδα!
Και να τι εν ολιγοις απαντησε:
Η εν γενει πολιτικη κατασταση φερει δειγματα " αιμομικτικης" συμπεριφορας!
Για τα υπολοιπα δεν μπορει να υπαρξει κανενα συμπερασμα, γιατι θα επρεπε να ειναι γνωστα τα προσωπα των διοικουντων.

- ΟΜΩΣ, ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΟΥΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΑ!
- ΟΥΔΕΙΣ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ!

ΥΓ. ... αλλη μια συμπτωση στη ζωη μου, αποψε! Σημειωνω την ημερομηνια...

Συνεχιζω με την κυριως αναρτηση:

Α.- Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΡΑ

ΑΝΤΡΑΣ
(συνεχεια)

Ολοι οι ανθρωποι στη θεση μου αυτο θα εκαναν, διαλεγουν να ζησουν δε διαλεγουν να πεθανουν, ποιος θα ελεγε προτιμω να με καταβροχθισεις και δε θ' απαντουσε στο πασιγνωστο αινιγμα για να γλιτωσει και να συνεχισει το δρομο του;
Τι να πω, τα παιχνιδια που παιζει η μοιρα δεν τα ξερω, μπορει και να 'χουν δικιο οι σοφοι που ανησυχουν και ερευνουν το φαινομενο, "κακος οιωνος... " μου λενε, ετσι και τοτε λενε, πανουκλα θεριζε τη Θηβα και ειπε, λενε, το μαντειο των Δελφων, για να γλιτωσει ο κοσμος πρεπει να διωξουνε η να σκοτωσουνε το δολοφονο του Λα'ι'ου, δηλαδη το βασιλια Οιδιποδα που δεν ηξερε μεχρι τοτε οτι αυτος ηταν ο δολοφονος και οταν το 'μαθε εβγαλε τα ματια του με τα ιδια του τα χερια, να βγαλω κι εγω τα ματια μου; Να τυφλωθω; Για τ' ονομα του Θεου... για τ' ονομα του Θεου, ενας ανθρωπος ειμαι, τι ευθυνη μπορω να εχω για οσα φριχτα γινονται στον κοσμο, ουτε εξουσιες εχω ουτε τιποτα, παρατηρω και υπομενω, υπομενω και παρατηρω, βλεπω και υφισταμαι, αγανακτω και βλεπω... Τελος παντων τα παιχνιδια που παιζει η μοιρα δεν τα ξερω και ζητω συγνωμην για την παρεκτροπη.


* ( " Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΤΟΥ ΛΑ'Ι'ΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ " , εκδ. ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΤΟΑ,
πρωτη παρασταση του εργου: 24-2-2004 )