Σε μια κοινωνια χωρις ισοτητα, η αρμονια, αληθεια και ομορφια μπορει να επικρατησει;
( John Milton )

Πεινουσαμε στης γης την πλατη.
Σα φαγαμε καλα
πεσαμε εδω στα χαμηλα
ανιδεοι και χορτατοι.
( Γ. Σεφερης )


Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2008

Μες' το χακι με ντυσανε
σα φυλλο πρασινιζω
και στου Αραξου* τα βουνα
περιπολο γυριζω

Παρασκευη με ντυσανε
μου κοψαν τα μαλλια μου
και Σαββατο τοακουσα
μ α λ α κ α τονομα μου

Σημερα ειναι Κυριακη
και παν στην εκκλησια
και 'γω τελειωνω τη σκοπια
και παω αγγαρεια.

*οπου το Κεντρο Εκπαιδευσης Νεοσυλλεκτων Αεροποριας, εξω απο την Πατρα, αλλως και "νταχαου" ... αποκαλουμενο!

... στον συστρατιωτη και φιλο, ντοκιμενταριστα Νικο Κ. , κι' ολους της σειρας 11/1964


( " στιχουργηματα του στρατου " , συλλογη Λεωνιδα Χρηστακη**, εκδ. κουρος-1990)
** συγγραφεας, ποιητης, ζωγραφος, εκδοτης, απο Θεσ/νικη.



38*

Πω, πω, πω μανουλα μου
με πονει η καρδουλα μου.
Πηγα πανω στον οντα
και ειδα την ξερη τ' αγα
μ' ενα σφονδυλο μπροστα.

*απο τα Πριαπεια του Μ. Λελεκου, εκδ. "Συνταχνιας" , Αθηνα 1974

... στη S. L. E.


4*

Το μουνι σου κ' ενα πρασο
τι μου δινεις να το πιασω;
Το μουνι σου κ' ενα αυγο
τι μου δινεις να το ιδω;

*απο την Ηπειρο, το θυμηθηκε ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣ

... στον Δρ. ΑΠΑΡΑΔΕΧΤΟ


( Τα ως ανω απο τα "ΓΑΜΟΤΡΑΓΟΥΔΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ" , εκδ. ΚΕΙΜΕΝΑ** , Αθηνα - 1981 )
** ανηκε στον Φιλιπο Βλαχο, απο Κερκυρa που εφυγε την 9.3.89, πριν κλεισει τα 50 στο ραδιομεγαρο της Ε.Ρ.Τ.
"ο φλογερος της στοιχειοθεσιας - στο χερι - , ο ευλαβικος της Ποιησεως , ο βιβλιοτεχνης "


331*

Αφου δεν την εγουσταρες την κοκκινη πιστολα,
γιαιντα τηνε κανακιζες και την εφιληες κιολα;

332*

Αχι, καιλα και καημος, αχι, καημος και λοχη,
το πραμα να θωρει κανεις κι υστερα να μη τοχει.

( * μαντιναδες , απο την " ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΘΥΡΟΣΤΟΜΙΑ" , της ΜΑΙΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΛΕ , εισαγ. G. Legman, τομ. 2, εκδ. ΝΕΦΕΛΗ, Αθηνα - 1986 )

Δεν υπάρχουν σχόλια: