Σε μια κοινωνια χωρις ισοτητα, η αρμονια, αληθεια και ομορφια μπορει να επικρατησει;
( John Milton )

Πεινουσαμε στης γης την πλατη.
Σα φαγαμε καλα
πεσαμε εδω στα χαμηλα
ανιδεοι και χορτατοι.
( Γ. Σεφερης )


Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2008

" Οι αγορευσεις που εκφωνηθηκαν απο διαφορα προσωπα ειτε στις παραμονες του πολεμου ειτε κατα την διαρκεια του, ηταν δυσκολο ν' αποδοθουν με ακριβεια, τοσο εκεινες τις οποιες ακουσα ο ιδιος οσο κ' εκεινες που αλλοι ειχαν ακουσει και μου τις ανακοινωσαν. Γι' αυτο και τις εγραψα εχοντας υπ' οψη τι ηταν φυσικο να πουν οι ρητορες που να αρμοζη καλυτερα στην περισταση και ακολουθωντας, οσο το δυνατον, την γενικη εννοια των οσων πραγματικα ειπαν. Για τα γεγονοτα του πολεμου δεν θελησα ν' αρκεσθω σε πληρεφοριες του πρωτου τυχοντος ουτε στην προσωπικη μου αντιληψη και μονο, αλλα εκανα προσεκτικη ερευνα και για τα γεγονοτα στα οποια ημουν παρων και για οσα μου αναφεραν αλλοι. Η εξακριβωση ηταν δυσκολη, γιατι οσοι ησαν αυτοπτες μαρτυρες των γεγονοτων μου εδιναν ο καθενας τη δικη του εκδοχη, αναλογα με την συμπαθεια του προς τον ενα η τον αλλο αντιπαλο. Η ελλειψη του μυθωδους απο την διηγηση μου, ισως την κανη λιγοτερο ευχαριστη. Αλλα θα ειμαι ικανοποιημενος αν το εργο μου κριθη ωφελιμο απο οσους θελησουν να εχουν ακριβη γνωση των γεγονοτων που συνεβησαν και εκεινων που θα συμβουν στο μελλον, τα οποια, απο την πλευρα της ανθρωπινης φυσης, θα ειναι ομοια η παραπλησια. Εγραψα την Ιστορια μου για να μεινει αιωνιο κτημα των ανθρωπων και οχι σαν εργο επικαιρου διαγωνισμου για ενα προσκαιρο ακρωατηριο."

(ΘΟΥΚΙΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Α' στ. 22, μτφ. Αγγελου Βλαχου, εκδ. ΓΑΛΑΞΙΑ - 1965)

1 σχόλιο:

elphaba είπε...

το μπλογκ σας απευθυνεται πλεον μονο σε πτυχιουχους και ατομα με αυξημενο δεικτη νοημοσυνης. οταν εχετε χρονο αν θελετε καντε και καμια αναρτηση για εμας τους κοινους θνητους που δεν σκαμπαζουμε απο αυτά που λετε. στο σχολειο ημουν πατος και συνεχιζω να ειμαι χωρις να εχω κανενα κομπλεξ για αυτο. ανηκω στην πλειοψηφια και ειμαι περηφανη για αυτο. ευτυχως που υπαρχουν μορφωμενοι ανθρωποι αναμεσα μας και σωζουν την κατασταση. αλλιως η Ελλας θα ειχε χαθει.