Σε μια κοινωνια χωρις ισοτητα, η αρμονια, αληθεια και ομορφια μπορει να επικρατησει;
( John Milton )

Πεινουσαμε στης γης την πλατη.
Σα φαγαμε καλα
πεσαμε εδω στα χαμηλα
ανιδεοι και χορτατοι.
( Γ. Σεφερης )


Παρασκευή, 1 Μαΐου 2009

... του 1924...


... Ο Μαγιακοφσκυ, φιλος του Κουλεχωφ *, ειχε παραχωρησει τις στηλες του πρωτοπορειακου περιοδικου του "Λιεφ", σ' ενα νεαρο θεατρικο σκηνοθετη, τον Αιζενσταιν, που διακηρυξε σ' αυτες τις αρετες μιας καινουργιας μεθοδου: του "μονταζ των αττραξιον". [...]. Τη λεξη "αττραξιον", την επαιρνε στη φιλοσοφικη σχεδον εννοια μιας βιαιης αισθησης που επιβαλοταν στον θεατη. Το μονταζ συναθροιζε "αττραξιον" παρμενες αυθαιρετα μεσα στο χρονο και το χωρο. [...]. Λιγο αργοτερα γυρισε την πρωτη ταινια του: την "Απεργια", οπου εφαρμοσε τη θεωρια του- που κατα ενα μερος απορρεε απ' τη "Μισαλλοδοξια" **- παρεμβαλλοντας στο αιματοκυλισμα των εργατων απ' την αστυνομια του Τσαρου, εικονες σφαγης ζωων, γυρισμενες προσφατα στα σφαγεια. [...]



( του GEORGES SADOUL, " η ιστορια της τεχνης του κινηματογραφου". Δειτε σε προηγουμενη αναρτηση, επισης)


* αλλος μεγαλος πρωτοπορος Ρωσσος σκηνοθετης. ** φιλμ του επισης κορυφαιου πρωτοπορου Αμερικανου σκηνοθετη, του DAVID WARK GRIFFITΗ



( Ρωμη, 1962-63 )